Årets.

Kvällen kommer bli lugn.
Gissar på att det blir en ganska stillsam middag med några kompisar.
Först var det meningen att jag skulle se stadens fyrverkerier tillsammans med min kompis som skulle fått sin bebis i onsdags(!). Men jag fick ett rätt spännande sms inatt så det verkar som att de planerna blev omkullkastade på en gång... Nervöst värre. 

Men en Årets-lista såhär årets sista dag blir det.

Årets konsert:
Robbie Williams på Ullevi i somras vinner den kategorin.
Winnebäck och Anna Ternheim på hemmaplan var också fint. Fan, Di Leva var ju också riktigt bra. Kan nog konstatera att jag inte sett någon direkt dålig konsert i år i alla fall.

Årets skiva:
Separation Road - Anna Ternheim.

Årets bok:
Har inte läst så jättemånga faktiskt. Men sedan i somras har jag haft som projekt att läsa Camilla Läckbergs alla böcker. Har den sista kvar. De är helt okej faktiskt. Emellan dem hann jag också läsa Box 21 av Roslund & Hellström, samma författare som skrivit Odjuret vilken också var jättebra. Får hoppas att jag inte klassas som nåt psycho bara för att jag gillar böcker som är så läskiga och otäcka att man nästan mår lite illa när man läser dom. Men bra är dom.

Årets film:

Inte bara för att den ligger färskast i minnet utan för att den var helt fantastiskt rolig - Borat.

Årets låt:
Anna Ternheim är den jag blivit mest förtjust  i år så det måste bli Girl Laying Down.
På partyfronten vinner antingen Gnarls Barkley, bara för att den påminner så mycket om alla festerna i slutet av min vistelse i Örebro, eller Justin Timberlake, för att det påminner om den nya, roliga perioden som började i Jönköping i höstas.
Förloraren heter Basshunter. Hata.

Årets resa:
Nä. Jag har nog faktiskt inte rest nånting i år heller. Nu tjänar jag i alla fall lite pengar så det ska väl ordna sig med det.
Fast jag har ju inte bara varit hemma, Stockholm, Göteborg, Strängnäs, Växjö, Helsingborg...

Årets hurra:
Det går till mig själv och hur jag ordnat så att det har blivit så bra som det blivit. Vid den här tiden förra året hade jag ingen aning om var jag skulle befinna mig nu. Jag visste inget. Men nu bor jag i en stad som jag vill bo i, i en lägenhet som jag vill bo i och har ett jobb på ett ställe där jag verkligen vill vara.
Så, årets hurra går till mig själv och över hur bra, ambitiös och driftig jag kan vara om jag bara vill.

Årets slit:
Vi kämpade rätt bra med våran uppsats innan sommaren faktiskt. Men så blev det ett VG också. Annars har det ju faktiskt varit ganska slitigt att börja ett nytt jobb och med allt vad det innebär. Mycket nytt på en gång.

Årets plagg:
Klänningen. Före år 2006 tittade jag inte ens åt klänningar. Det var liksom ingen idé. I år har jag köpt, och använt, tre stycken. I vissa vinklar ser det bra ut, i vissa kanske inte precis som jag skulle vilja att det såg ut. Men det gör inget.

Årets köp:
Min lägenhet. Tittade på ganska många i somras och blev ibland rätt irriterad över hur himla dyra alla blev. Men jag hade is i magen och fick äntligen tag på en som blev min. Och nu undrar jag om det kunde bli så mycket bättre än vad det blev. Jag trivs något så oerhört bra hos mig själv.

Årets fynd:
Jag vet inte riktigt... Min lägenhet kanske? Eller att jag lyckades sälja min lägenhet i Örebro till slut. Fast det var ju inget fynd direkt. Snarare plusminusnoll. Men det ska jag nog vara nöjd med ändå (jädra stad).

Årets sorg:
Har varit förskonad från stora sorger i år. Ingen som dött eller skadat sig vad jag vet. Skönt det.

Så skrev jag förra året. I år har det varit lite annorlunda. Mormor gick bort och farmor blev sjuk och hamnade på boende. I samband med detta har flera i min närhet och familj också mått dåligt.
Vissa saker är lite mer komplicerade än vad jag kan berätta här. Och det har varit jobbigt. Det har det faktiskt. Men jag blir äldre och äldre och jag måste nog försöka förstå att saker och ting, människor och deras relationer, inte är som de var när man var liten. Men det är svårt. Och det är sorgligt.

Årets beslut:
Egentligen har jag beslutat om ganska många "stora" saker i år. Jobb, lägenhet osv. Fast det har inte varit särskilt svårt eftersom jag bara har mig själv att tänka på (tyvärr).

Årets trevligaste och roligaste:
I början på året helt klart människorna i Örebro. Såå roligt vi hade sista veckorna. I sommar och höst får det bli de nya arbetskamraterna och de nya människorna jag lärt känna i Jönköping. Det är himla bra det. Så man slipper sitta ensam på sin kammare om helgkvällarna. Dessutom är de väldigt trevliga och roliga, som sagt.

Årets upp- och ner:
Årets upp- och ner är att jag verkligen känt det här året att min självkänsla har vuxit. Jag har vågat saker. Fått lite mer självförtroende. Det har hänt saker som jag har berättat om och saker som jag behåller för mig själv. Men ibland kan den känslan svikta rätt rejält också. Fast ibland känns den bara likgiltig. Att allt kan kvitta. Att jag inte bryr mig. Självkänsla, självförtroende, vad är det? 

Kommande års förhoppning:
Att självkänslan ska fortsätta växa så att jag vågar fler saker. Att jag tar för mig mer. 
Och att jag ska vara frisk.

Gott nytt år!!

Kommentarer:
Postat av: Jens

Ja, hurra för dig. :)

2007-01-01 @ 04:21:10
Postat av: John

Gott nytt år på dig! Va kul med listor. Det ska jag nog också göra mig en. När jag får tid.

Postat av: Ida

Jens: Ja, hurra för mig. Och dig :)

Fnula: Tack detsamma, hoppas du haft det bra!

2007-01-02 @ 18:08:56
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback