Konschtigt.

Skumma saker händer idag tycker jag.

För det första kände jag redan klockan åtta i morse att jag nog var sugen på att dricka rödvin ikväll. Jag och jobbarkompis Hanna bestämde att vi skulle gå till en uteservering jag velat gå till sedan jag flyttade hit. Tyvärr blev det ändrade planer under dagen och jobbarkompis Hanna var tvungen att åka bort på annat håll ikväll.Dock bestämdes det att vårat sociala Jönköpingliv (jobbarkompis Hanna är också nyinflyttad) istället ska ta fart om några veckor då vi ska ut och ja... gå ut. 
Jag skulle ha rödvin ikväll ändå banne mig.

Och vet ni vad som händer? Jo, tanten i kassan på systemet vill inte sälja vin till mig eftersom jag inte alls ser ut som mitt foto på körkortet. Vafan! Jag trodde att det max på sin höjd skulle bli den vanliga visan:
Butiksbiträde/vakt på uteställe: "Ojoj då, ja det här var ju inte så likt.. hehe."
Ida: "Eh, näe du. Man skulle ju egentligen byta foto mer än bara vart tionde år."
Det är liksom min standardfras.

Men nähä. Tanten var tvungen att fråga sin kollega som i sin tur bad mig ta av mig mina glasögon och le lite så att jag skulle bli lite mer lik fotot. Just då hade jag ganska lätt att hålla mig för skratt och i mina vanliga obstinata takter vägrade jag dra på smilbanden.
Till slut gav de sig. De ville väl inte stå där och jiddra med en ilsken Ida i systembolagsrusning en fredagseftermiddag. Grr.

Och när jag kom hem ringde det på dörren. Dumsnäll som jag är öppnade jag och möttes av en dam som plockade fram en liten bok:
"Hej jag tänkte läsa lite ur Bibeln för dig om det går bra?"
"Eh, nej tack, jag tror inte det."
"Nej? Du kanske läser den själv..."
"Nej, inte ens det. Hej då."

(undra om hon hade läst mitt förra blogginlägg...)

Kommentarer:
Postat av: Mort

Men sen ... sen blev det supa av? :)

2006-08-12 @ 11:18:54
Postat av: Ida

Njae. Det blev en trevlig middag med storebrorsällskap :-)

Postat av: L

Hej hej! Nu har jag läst och läst, och oh -I like your blogg! :)

2006-08-12 @ 13:41:38
URL: http://vontrosa.blogspot.com
Postat av: Ida

L: Oj, tack! Ja, jag har ju faktiskt läst din ett tag också. Genom GIJenny hittade jag den.

2006-08-12 @ 13:52:10
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: K

:D Hahahah!

2006-08-12 @ 15:50:23
URL: http://bubbelbubbel.blogg.se
Postat av: Petter

Jag tror minsann att den där tanten med bibeln har varit en flitig tant på sistone. Hon väckte mig också häromdagen, på bakfyllan såklart.
Jag ville inte diskutera onskan i världen i alla fall och det kunde hon inte förstå. Då morrade jag åt henne till hon gick.
Sen slog jag igen dörren och låste med ett leende på läpparna...

2006-08-14 @ 17:53:38
URL: http://www.tybbedalatankerhogt.blogspot.com
Postat av: Ida

Petter: Haha. Fast näe, usch. Jag är rädd för sådana människor.

2006-08-14 @ 22:18:57
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback