Elände.

Och mitt i all min allmänna oordning går min mormor bort. Nu är det istället kaos och eländes elände.
Jag har ett något komplext förhållande till mina morföräldrar. Har skrivit lite om det någon gång
tidigare. Och jag vet fortfarande inte hur jag känner mig. Ledsamhet blandat med ilska tror jag. Besvikelse. Oro för mamma som just nu inte alls är ledsen utan bara förbannad, tror inte det är riktigt bra. Ledsamhet över morfar som just nu är i så dåligt skick som man överhuvudtaget kan tänka sig.

Som sagt, jag vet inte rikigt hur jag känner mig. Det hände så plötsligt också. Inte oväntat, men plötsligt. Faktum är att jag inte träffat mormor och morfar sedan julafton. Det är istället hela situationen och alla tragiska omständigheter runt om kring som gör mig ledsen. Men mormor är ju alltid mormor, och det är min första "nära" släkting som går bort. Och om jag tänker bort hur det har varit de sista åren och istället tänker på hur det var när jag var liten, då blir jag mer ledsen.

Kommentarer:
Postat av: J

Usch, va tråkigt med allt elände. :(

Jag ska begrava min mormor på fredag.

Ta hand om dig! Kramen!

2006-08-29 @ 18:52:29
Postat av: baystream

beklagar sorgen och skickar en stooor kraam!

Postat av: Peter

Usch, beklagar sorgen.. Kram!

2006-08-29 @ 22:48:19
Postat av: egon

beklagar sorgen, trots jobbiga omständigheter. jag vet hur det är, typå. inte för att det gör saken bättre, men ja.

2006-08-30 @ 19:21:37
URL: http://egoegon.blogspot.com
Postat av: Ida

Tack alla söta.

2006-09-03 @ 00:12:42
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback