Majblomma.

Jag säger som min farmor brukar säga: "Vilka trevliga ungdomar..."
Igår skulle jag posta ett brev utanför Ica. Där stod en jättesöt liten kille och sålde majblommor. Han var kanske tolv eller nåt och frågade alla som gick in i affären: "Hej, vill du köpa majblommor? Hej, vill du köpa majblommor?" Jag noterade att ingen köpte. Han frågade även mig, men eftersom jag bara skulle posta brevet hade jag inga pengar på mig. Men jag ville inte bara säga: "Nej, tack" för jag har också sålt saker i mina dar och det är såå tråkigt när ingen verkar bry sig. Så jag frågade lite hur de såg ut, vad de kostade och ifall han skulle vara utanför Ica imorgon också (läs: idag). Han såg jätteglad ut och sa: "Ja! Jag är här imorgon!" "Bra, då kommer jag då", sa jag. "Ja! Gör det!"
Snart ska jag gå dit och bara för han var så söt och snäll ska jag köpa två!


Dessutom var de rätt fina i år. Guld liksom. Wow.

Kommentarer:
Postat av: baystream

men du är ju för snäll ändå! vilken söt maj-historia. :)

Postat av: Anna

Hej! Jag har också köpt en majblomma. Det gjorde jag förra veckan. Mötte ett barn på vägen hem som frågade om jag ville köpa. Jag kunde inte säga nej av samma anledning som dig! :)

2006-04-21 @ 15:06:47
URL: http://www.linuxgods.com/~anna
Postat av: Ida

Japp, jättesnäll är jag ;-)
Och om man vill kan man ju tro på karma, att om man gör snälla saker så kommer det tillbaka till en själv senare på nåt sätt. Bara att vänta nu då...

2006-04-22 @ 13:37:49
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback