Musikvideo och utflykt till hemmet.

Jäklar vilken musikvideokänsla jag fick tidigare då jag gick min promenad och hade Oasis i mp3'n.
Champagne Supernova spelades och det var sådär regnigt, disigt, mörkt och trist. Promenerade ganska fort, men koncentrerat. Kändes för ett ögonblick, en liten sekund, som om jag var med i en musikvideo som utspelades i någon regnig stad, t ex Liverpool i England. "Whyy, whyyy, whyyyy?"
Fattades bara att en liten kille i röd Liverpool-tröja skulle kicka en boll förbi mig.
Regnigt, disigt och grått men med en liten ljuspunkt på slutet.

Nähe. Nu är klockan snart över midnatt och mina små csn-pengar har då förhoppningsvis trillat över till kontot så jag kan boka tågbiljetter till imorgon. Hoppas verkligen det finns sista-minutenbiljetter kvar. Annars måste det bli Swebus med byte i Mariestad och en väntan på 50 minuter i en väntsal tillsammans med sju alkisar eftersom det är fredag. Det har jag redan gjort en gång och vill helst inte göra det igen.
Men det är skönt att bara behöva åka till Jönköping. Min ena bror som bor där möter mig och så får jag åka med honom hem.
Hem till huset i Tånnö. Mysigt. Jag ska pussa lite på min hund då tror jag. 
Och på lördag blir det utgång i Värnamo med Anna och Carro. Kul!


Kommentarer:
Postat av: christofer

Champagne Supernova, den sista bra låten från Oasis?


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback