Men hallå?

Igår kväll skulle jag gå en liten promenad. Tänkte bara gå till centralstationen och hämta mina tågbiljetter och sen ta en liten extrarunda och sen gå hem igen. Klockan var inte så mycket, runt halv åtta. Trots det hann jag träffa på minst tre konstiga människor under den här tiden.
Först skulle jag gå i en gångtunnel som leder till stationen, strax innan den hamnade jag bakom en man (gubbe) som jag tänkte gå om eftersom han gick lite långsamt. Då börjar han plötsligt öka takten på stegen så han går lika snabbt som jag samt att börjar förflytta sig emot mig. Inget jag vill vara med om i en ödslig gångtunnel precis. Men varför gjorde han så? Varför fortsatte han inte i sin egen takt och höll lite distans?
Sen när jag kom till stationen och skulle gå upp för den lilla trappan möter jag en man som ser helt städad ut, alltså inte som en full gubbe, men ändå stiger han ut på trappan, går lite till vänster och ställer sig bakom en gruslåda och urinerar. Detta sker alltså när jag är på väg att gå emot honom för att gå in i stationsbyggnaden, han drar ner gylfen precis framför mig. Vafan! Varför?
Efter dessa trauman mötte jag på vägen hem en svartklädd kille med mössan långt neddragen som går och viftar med ett långt järnspett framför sig. Jaha?

Vad fan är det för fel på människor?
Eller är det bara jag som är mesig?
Je ne sais pas.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback