Golden shoes.

Ahh.. Kom precis hem från en hel dags shopping i Stockholm tillsammans med Johanna.
Det finns ju en viss mysighetsfaktor med att gå runt och julhandla. Det finns t ex mycket att titta på och en massa pynt överallt. Men det finns också en väldigt stor jobbighetsfaktor att gå omkring i jävligtmycketfolköveralltnuijulochvarmtmedvinterjackaärdetockså-Stockholm, men det var faktiskt inte så farligt. Så jag fick en hel del julklappar köpta, och det trodde jag nog inte. Bra det!
Det blev dessutom en del julklappar till mig själv. Gick först inne på NK och fingrade på allt smink hos märket M.A.C. och givetvis hoppade det på mig en tjej som visade en ögonskugga i en jättefin lila färg. "Får jag prova den på dig? Oooh, vilken fin färg det var på dig. Den lila färgen plockar verkligen fram det gröna i dina bruna ögon!" Kan ju säga att jag faller ganska lätt för sånt och vips var Ida 170 kr fattigare. Men det var en fin ögonskugga faktiskt...
Sen mötte jag trevliga
Jenny och köpte mina fiiiina guldskor! Jenny verkar vara en jättemysig tjej och skorna var verkligen kanonfina. Och de passade jättebra!

Kommentarer:
Postat av: Mathias

Alltså, vad betyder haute couture? Jag har sett om det på amerikas nästa toppmodell men inte fattat...

2005-12-13 @ 22:56:38
Postat av: Jenny

Hihi, det är så roligt att skorna kom till användning! Och tack för de fina orden :-)

Postat av: Ida

Mathias: High fashion, typ. Alltså det som visas på riktiga catwalk-visningar. Tror jag. Någon får rätta mig om jag har fel.

Jenny: Tack detsamma! (fick ett litet uppsving av besökare till min idag ;)

2005-12-14 @ 00:04:52
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: Jens

"Det gröna i dina bruna ögon"? Que? :)

2005-12-14 @ 09:30:16
Postat av: Ida

Ja, jag vet inte hur det där fungerade faktiskt. Ren magi kanske. Men jag gick på det i alla fall. Jag är ganska lättlurad ;-)

2005-12-14 @ 13:58:11
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback