Årets.

Årets konsert:
Coldplay i Globen 7 november, helt klart. Fast på det lite mer nationella planet blir det nog Kent i Jönköping i somras. Winnerbäck i Växjö var bra också.

Årets skiva:
X&Y med Coldplay. Den har rullat mest sedan i början på sommaren. Innan det var det mest Du & jag döden med Kent vill jag minnas.

Årets bok:
I våras läste jag Katarina Wennstams böcker Flickan och skulden och En riktig våldtäktsman. Det är viktiga böcker som alla borde läsa!

Årets film:
Kalle & Chokladfabriken. Såg den på bio tidigt i höstas och aldrig har jag nog känt mig så glad och pigg och nästan lite lycklig efter att ha sett en film. Jag lät mig verkligen kastas in i den där Oompa Loompa-världen. Är det okej att erkänna att man fick rysning i ryggraden när Kalle till slut hittade sin guldbiljett? Haha, så fånigt. Men det var ju fint! Och Johnny Depp.. Aoum!, säger jag trots att han spelade en skum Willy Wonka.

Årets låt:
Yellow med Coldplay. Det har under lång tid varit en låt som aldrig riktigt fastnat hos mig. Men det är ju konstigt att det skulle behövas en stor jävla konsert där gula bollar kastas ut över publiken för att jag skulle fatta hur jävla bra den är. Nu är den bäst.

Årets resa:
Nä. Jag har nog faktiskt inte rest nånting i år. Bara en massa från Örebro och Värnamo. Fan vad tråkigt det är att åka tåg.

Årets hurra:
Att det fortfarande är så himla himla skönt att bo själv i en egen lägenhet. Det kan jag tänka nån gång varje dag. 

Årets slit:
Skolan har varit jobbigare den här terminen och det lär väl inte bli lättare till våren då en uppsats ska skrivas. Men sen är det slut!

Årets plagg:
Koftorna. Aldrig har det väl funnits så många av mitt favoritplagg att köpa. Kul för mig att de blev så poppis, särskilt nu i höst/vinter.

Årets köp:
Mina guldskor. Blir glad bara av att titta på dem.

Årets fynd:
Att mina jeans som i somras satt åt som fan nu passar alldeles utmärkt. Det räknas väl som ett fynd? Det är ju som om man fått ett par nya jeans nu, helt gratis. Trots julmaten dessutom.

Årets sorg:
Har varit förskonad från stora sorger i år. Ingen som dött eller skadat sig vad jag vet. Skönt det.

Årets beslut:
Det har nog inte uppkommit något särskilt att besluta om i år tror jag. Istället är det nog så att jag ständigt håller på och försöker utveckla och upptäcka mig själv och fundera på hur jag vill leva mitt liv. Det är ju jag som bestämmer det, ingen annan.

Årets resmål:
Som sagt, har inte blivit någon resa i år. Men jag har drömt om Paris och New York. Och om nåt varmt land då det varit kallt och mörkt. Jag måste börja spara snart. Fast det rktigt svåra är ju att hitta nån som vill och kan åka med.

Årets trevligaste och roligaste:
Tjejerna i klassen. Vilken tur att jag har dem däruppe i Örebro och att vi lyckades ”hitta” varandra. Hade kunnat stanna kvar i Örebro och pluggat mera om det varit så att de också stannade kvar, för just nu är det jätteroligt. Men till våren är det slut med det. Tråkigt.

Årets upp- och ner:
Tankarna som uppkommer och ibland snurrar till det för mig. Av någon anledning har det ofta med det motsatta könet att göra. Eller brist på snarare.

Kommande års förhoppning:
Se förra punkten. Och att jag ska fortsätta känna mig och vara så här frisk som jag gör nu.


Gott nytt år!

Kommentarer:
Postat av: Isabelle

Oj vilken rolig lista :) Den snor jag bara så där så jag har något att göra tills middagsfrämmandet kommer, hoppas det går bra =) Ha ett riktigt gott nytt år!!

Postat av: Ida

Det går bra! Jag gjorde den efter att ha stulit och lånat från ett par andra nämligen. Gott nytt år själv!

2005-12-31 @ 17:17:47
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: Peter

haha, jag har då aldrig sett någon sådan lista tidiare.. ;)

gott nytt år ida, dags att ta en sista liten grogg nu innan kvällen går mot sitt slut.

2006-01-01 @ 03:09:25
Postat av: Ida

Ähh, du är bara full och yrar Peter ;-p
Men Gott nytt år på dig också! Hoppas din kväll blev bra.

2006-01-01 @ 22:45:14
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: Jenny

Wow, guldskorna är på listan! :-)
Gott nytt år!!

2006-01-03 @ 08:04:13
URL: http://jennysuniversum.blogspot.com
Postat av: Ida

Jenny: Självklart! Fast många verkar inte fatta hur fina de är. Några bara: "Wow, naaajs shoes!" och en del andra bara. "Ehh, javisst Ida. De var ju.. eh, fina. Guld liksom, hehe."
Men det är ju som vanligt - det är dom som är konstiga, inte jag.

2006-01-03 @ 11:14:30
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback